Centar za podršku i inkluziju Help net u saradnji sa Crvenim krstom Srbije, a uz podršku Višegrad fonda sprovodi projekat »Jačanje međugeneracijske solidarnosti« koji ima za cilj podsticanje međusobne saradnje, razumevanja i suživota generacija. Projekat je internacionalnog karaktera, sprovodi se u partnerstvu sa Evropskom grupacijom za teritorijalnu saradnju TRITIA iz Poljske, Centrom za socijalne usluge Horelica iz Slovačke kao i organizacijom TRIANON iz Češke.
U nizu aktivnosti u okviru projekta u Crvenom krstu Srbije u Beogradu održana je radionica za mlade i starije “Kako napraviti kratkometražni film pametnim mobilnim telefonom”.
Mladi i stariji su imali priliku da zajednički istraže širok spektar kreativnih i umetničkih mogućnosti koje nudi savremeni digitalni svet, odnosno mogućnosti za kreativno izražavanje. Ovom radionicom ne samo da su se približene različite generacije, već je podstaknuta i njihova umetnička strana i poboljšane njihove digitalne kompetencije. Radionice na istu temu biće održane i u zemljama partnera na projektu, Poljskoj (Cieszyn), Slovačkoj (Čadca) i Češkoj (Česky Těšín).
Nakon radionica učesnici će biti podeljeni u mešovite grupe sa zadatkom da naprave svoj kratki film na slobodne teme. Najbolji materijali biće korišćeni u produkciji kratkometražnog filma i promo spotova za podizanje svesti o značaju međugeneracijske solidarnosti i razbijanje predrasuda o starijima/mladima.
Jačanje međugeneracijske solidarnosti postiže se radom na promeni odnosa među generacijama, traganjem za novim oblicima razmene znanja, veština i iskustava kao i podele odgovornosti. Ovaj projekat daje takvu priliku, na inovativan i sveobuhvatan način dopire do svojih ciljnih grupa, mladih i starijih. Projekat zbližava generacije koristeći kreativni potencijal novih medija i filmske umetnosti. Realizacijom projektnih aktivnosti u četiri zemlje biće prikupljena dragocena regionalna iskustva o korišćenju ovog mehanizma u poboljšanju međugeneracijskih odnosa.
Kratkometražni film, kao i rezultati projekta biće predstavljeni stručnoj i najširoj javnosti u maju 2021. godine. Film i promo spotovi biće korišćeni u okviru sveobuhvatne medijske kampanje za unapređenje međugeneracijskog dijaloga i promociju projekta i njegovih rezultata u Srbiji i zemljama Višegrad grupe.