You are currently viewing Saveti za očuvanje fizičkog i mentalnog zdravlja starijih u izolaciji
Source: a Place for Mom

Saveti za očuvanje fizičkog i mentalnog zdravlja starijih u izolaciji

U cilju opšte dobrobiti starijih u izolaciji ili karantinu preporuka je da upražnjavaju sledeće aktivnosti:

  • Redovna i zdrava ishrana;
  • Održavanje životnog prostora čistim i provetrenim;
  • Pridržavanje propisane lekarske terapije;
  • Adekvatan unos vode  (oko 8 čaša dnevno);
  • Umerena fizička aktivnost poput istezanja, joge, vežbi oblikovanja…;
  • Mentalni trening poput rešavanja ukrštenih reči…;
  • Relaksacija kroz vežbe disanja, meditaciju…;
  • Odmor tokom dana;
  • Informisanje iz pouzdanih izvora uz uzdržavanje od višesatnog gledanja informativnih televizijskih sadržaja poput vesti, koje mogu izazvati strah i anksioznost;
  • Blokiranje teških misli koje dovode do uznemirenosti i panike;
  • Čitanje – knjiga, dnevnih novina, magazina/časopisa, online sadržaja…;
  • Muzika – preporuka je slušati laganu opuštajuću muziku;
  • Negovanje interesovanja i hobija – slikanje, pisanje, vezenje, pletenje, kuvanje…;
  • Održavanje kontakta sa porodicom i prijateljima – telefonom ili savremenim vidovima komunikacije putem interneta;
  • Organizacija i strukturiranje vremena;
  • Održavanje lične higijene i briga o svom izgledu – brijanje, češljanje, šminkanje, oblačenje…;
  • Briga o vlastitoj sigurnosti – vrata otvarati samo najavljenim posetama poput volontera sa namirnicama ili lica iz sigurnih linija podrške.

Predlozi za dodatne aktivnosti:

  • Sređivanje fotografija;
  • Ispisivanje recepata;
  • Društvene igre poput šaha, karata, mice…;
  • Slaganje slagalica;
  • Vođenje dnevnika…;
  • Gledanje filmova ili pozorišnih predstava putem interneta (mnoga pozorišta daju mogućnost praćenja prenosa pozorišnih predstava uživo online);
  • Sortiranje kućnih stvari za koje ranije nije bilo vremena…
#Karantin #Covid-19 #Mere_zaštite #Populacija_starijih