Demografsko starenje ima značajan i dalekosežan uticaj na sve apekte socijalnog razvoja zbog čega je važno negovati međugeneracijsku solidarnost koju odikuje kompleksan, specifičan sistem relacija između osoba različitih generacija na nivou porodice i čitavog društva. Najznačajnije prepreke razvoju međugeneracijske solidarnosti jesu negativni stavovi, stereotipi i predrasude koje postoje među generacijma, a koje na prvom mestu vode ka diskriminaciji starijih. Upravo zbog ovih stereotipa društvo je uskraćeno za pozitivne efekte međugeneracijske solidarnosti, jer mladi i stariji, kao i srednja generacija, zajednički doprinose pozitivnim promenama u društvu kao i socijalnoj koheziji. Solidarnost među generacijama krucijalna je za demokratsko društvo.
Vođen stavom da umetnost može biti most među genracijama, Centar za podršku i inkluziju Help net zauzima inovativni pristup u ohrabrivanju međugeneracijskih aktivnosti, kroz umetnički izraz. Projektom „Jačanje međugeneracijske solidarnosti“, podržanog od strane Međunarodnog Višegrad Fonda, nastojimo da približimo generacije koristeći kreativni potencijal novih medija i filmsku umetnost. Ovaj projekat ima za cilj da doprinese socijalnoj koheziji menjanjem relacija među generacijama, da unapredi njihovu međusobnu saradnju i razumevanje, da podigne nivo njihovih digitalnih kometencija, kao i da prikupi podatke o uticaju kreativnih medija na međugeneracijsku solidarnost.
Mladi i stariji imaju priliku da zajednički istraže mnoštvo kreativnih mogućnosti koje nude digitalni mediji. Više od 100 ljudi različitih generacija iz Srbije, Slovačke, Poljske i Češke biće obučeno da koristi svoje pametne telefone za kreiranje filma. Najbolji snimci koje naprave biće korišćeni u produkciji kratkog filma koji ima za cilj da sruši predrasude koje se odnose na godine starosti i starenje, a koje uporište nalaze u patrijjahalnom sistemu vrednosti, da ukaže na njihov negativni uticaj na međuljudske odnose i demokratsko društvo, kao i da negira najčešće stereotipe o omladini i seniorima.
U okviru projekta biće sprovedena i sveobuhvatna medijska „Kampanja za međugeneracijsku solidarnost“ u cilju podizanja svesti o značaju međugeneracijske solidarnosti i socijalne kohezije zasnovanih na razumevanju, razmeni iskustava i znanja među generacijama, zajedničkim interesima i podeli odgovornosti.
Podaci prikupljeni u okviru projekta, zaključci i preporuke do kojih se došlo, služiće svim zemljama učesnicama projekta kao osnova za razvoj javnih politika u ovoj oblasi, nacionalnih strategija i akcionih planova, kao mehanizam za unapređenje međugeneracijskog dijaloga i primer dobre prakse za promociju međugeneracijske solidarnosti.
Projektni partneri odabrani su na osnovu njihovog dugogodišnjeg i vrednog iskustva u zaštiti ljudskih prava, osobito prava ranjivih grupa, promociji ravnopravnosti, socijalne zaštite i socijalne kohezije. Projekat se realizuje u saradnji sa Crvenim krstom Srbije, Evropskom grupacijom za teritorijalnu saradnju TRITIA iz Poljske, Centrom za socijalni rad Horelica iz Slovačke i asocijacijom TRIANON iz Češke, u periodu od oktobra 2020. do juna 2021.